" ေဗာဓိပင္ႏွင့္ေရႊပလႅင္ "

" ေဗာဓိပင္ႏွင့္ေရႊပလႅင္ "

ေမး။ ။ ျမတ္စြာဘုရား ေဗာဓိပင္ႏွင့္ေရႊပလႅင္ေအာင္စဥ္က
ျမတ္စြာဘုရားထုိင္ေတာ္မူေသာ ပလႅင္ႏွင့္ပက္သတ္၍အမ်ဳိးမ်ဳိး
ေျပာဆိုလ်က္ရွိိၾကပါသည္။ အခ်ဳိ႕ကသုဒၶိယငစင္လွဴေသာျမက္
ရွစ္ဆုပ္ကိုျဖန္႔ခင္းၿပီးထိုင္သည့္အတြက္ ပလႅင္ဆိုေသာ္လည္း
သာမာန္ျမက္ခင္းမွ်သာျဖစ္သည္ဟု ဆိုပါသည္။ အခ်ဳိ႕ကမူ
ပလႅင္ေတာ္သည္ ဆယ့္ေလးေတာင္က်ယ္သည္။ သို႔ေသာ္
အျမင့္မရွိ။ ေျမေပၚအခင္းတစ္မ်ဳိးသာျဖစ္သည္ဟုဆိုပါသည္။
မည္သည့္စကားသည္မွတ္သားသင့္ေသာစကားျဖစ္ပါသနည္း။
ေျဖ။ ။ ဘုရားေဟာပါဠိေတာ္မ်ား၌ ပလႅကၤဟူေသာ ေဟာ
ၾကားခ်က္ရွိသည္။ မည္မွ်က်ယ္၍ မည္မွ်ျမင့္သည္ဟုအတိ
အက်မဆို။ ၀ိနည္းမဟာ၀ါအ႒ကထာ၌လည္း ပလႅကၤဥၥဟု
သာ ေဖာ္ျပသည္။ အတိုင္းအထြာကိုအတိအက်ေဖာ္ျပျခင္း
မရွိေခ်။
ရတနသုတ္အ႒ကထာ၌ စုဒၵသဟတၳဳေဗၺေဓာဟုကားရွိ၏။
ဤပါဠိကိုျမန္မာျပန္ေသာအခါ၌လည္း မဏိဒီပဆရာက
ပလႅင္ေတာ္သည္ဆယ့္ေလးေတာင္က်ယ္သည္ဟုဆိုသည္။
ပရိတ္ႀကီးဋီကာဆရာစသည္တို႔က ပလႅင္ေတာ္သည္ဆယ့္
ေလးေတာင္ျမင့္သည္ဟုဆိုသည္။
ဤ၀ါဒတို႔တြင္ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားကုိ သာမန္လူသားတစ္ဦး
မွ် သေဘာထားသူတို႔က သာမန္ျမက္ခင္းမွ်ကိုပင္ပလႅင္
ဟုဆိုလိုၾကသည္။ မဏိဒီပဆရာကမူဆယ့္ေလးေတာင္
က်ယ္၏။ သို႔ေသာ္အျမင့္မရွိဟု ဆိုရာ၌ အျခားဘုရားရွင္
တို႔၏ ပလႅင္ေတာ္ငါးဆယ့္သံုးေတာင္ျမင့္သည္ဟုဆို
သည့္အတိုင္း ေဂါတမဘုရား၏ပလႅင္ေတာ္သည္လည္း
ငါးဆယ့္သံုးေတာင္ျမင့္သည္ဟုယူလွ်င္ အေတာင္ငါး
ဆယ္ျမင့္ေသာေဗာဓိခက္ၾကားသို႔ ပလႅင္ေရာက္ေနေပ
မည္။ ဤသို႔မျဖစ္သင့္စသည္ျဖင့္ခ်ိန္ဆ၍ ဆံုျဖတ္ခ်က္
ျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ပရိတ္ႀကီးဋီကာႏွင့္တကြ ဆရာအမ်ား
က ေလးသေခ်ၤႏွင့္ကမၻာတစ္သိန္းကာလပတ္လံုး
ဆည္းပူးေတာ္မူခဲ့ေသာ ပါရမီေတာ္စြမ္းအားေတာ္ကို
လက္ခံ၍ပါရမီကုသိုလ္ေတာ္ေၾကာင့္ ပလႅင္ေတာ္
ေပၚေပါက္ရမည္ဟု ယူဆဆံုးျဖတ္ၾကေလသည္။
ထို၀ါဒတို႔အနက္ ပလႅင္ေတာ္ဆယ့္ေလးေတာင္ျမင့္
သည္ဟူေသာအယူအဆသည္ အမ်ားအယူအဆ
ျဖစ္သည္။ ဆယ့္ေလးေတာင္က်ယ္၏။ အျမင့္မရွိ
ဆိုသည္မွာ မဏိဒီပဆရာ(သကၠရာဇ္ ရွစ္ရာေက်ာ္)
တစ္ဦးတည္း၏အယူအဆသာျဖစ္သည္။ သာမန္
ျမက္ခင္းအယူအဆမွာ ဘာသာျခားတို႔မွစတင္ယူ
ဆခ်က္ျဖစ္ေပသည္။
မဟာေစတီေတာ္၌ ဌာပနာထည့္သြင္းပံုကိုမဟာ
၀ံသက်မ္း၌ဆိုရာတြင္ ထုထည္ရွိေသာ ပလႅင္ေတာ္
အျမင့္ပံုျဖင့္သာ ဌာပနာခဲ့ေၾကာင္းဆိုသည္။ ထို႔ေၾကာင့္
ပလႅင္အျမင့္ရွိ၏ဟူေသာအယူအဆသည္ ေရွးအစဥ္
အလာအဆက္ဆက္ဆင္းသက္လာေသာေရွးရိုးအယူ
ျဖစ္ေပသည္။
မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ အက်ဳိးစီးပြားတကယ္ရွိေအာင္
လက္ေတြ႕က်င့္သံုးလိုသူမ်ားအဖို႔ ဂုဏ္ေတာ္ႏွင့္
တရားေတာ္မ်ားကိုသာ ႏွလံုးေရာက္ေအာင္ေတြး
ေထာက္က်င့္သံုးရန္ျဖစ္ေပသည္။

(ႏွစ္ဖက္လွဦးေက်ာ္လြင္
ဗုဒၶဘာသာယဥ္ေက်းမႈဆိုင္ရာအေမးႏွစ္ရာ
အေျဖႏွစ္ေထာင္)

Comments

Popular posts from this blog

အဘိဏှသုတ် (ပါဠိ - မြန်မာ)

တာ၀တိံသာ နတ်ပြည်မကြွခင် အခြေအနေများ